Helena Nimbratt

My triathlon stories

Träning med familjefokus

Helgen bjöd på mycket träning, bra träning och träning kombinerat med familjehäng. Veckan förflöt däremot med något enstaka kortare pass för att istället rikta all energi på att ställa om till arbete och att återanknyta med Edith under kvällen.

För att bryta den totala vilan körde jag ett kort fyspsss varje morgon varvat med frukostfix och sminkning. Skönt att få igång kroppen en smula, lite cirkulation och värme med hjälp av klassiska övningar som stärker det som är min surdeg just nu – coren, stabiliteten i bålen.

Ganska skönt och kul faktiskt att varva olika övningar och skönt att känna att det bränner på ett välbehövligt sätt. Jag fortsätter med något som kanske kan bli en nyttig rutin. I morse blev det fokus på armhävningar och plankövningar. Jag har lite att jobba på kan jag minst sagt säga.

Veckan som innehöll väldigt lite fysisk aktivitet slutade starkt under helgen. Jag började med att stiga upp hyfsat i tid och spenderade sedan 70 min på trainern. Distans. Jag försökte balansera motståndet med en lagom bekväm känsla. Var 20:e minut trampade jag ur benen, rätade på ryggen och drack vatten för att samla nytt fokus. Det är tuffast mentalt. Helt klart.

Efter lunch och en lekstund med Edith laddade Roger och jag för snölöpning under Ediths sovstund med barnvakt hemma eftersom vagn var helt uteslutet den här vinterdagen. Dessutom fick vi möjlighet att ta en bastu och njuta en stund av att umgås. Jag älskar de här stunderna. Det är en så sjukt bra kombo att göra något båda älskar, vara ute och få möjlighet att prata ostört.

Bastun var ljuvlig.

Väl hemma igen väntade Olivia otåligt på att få sällskap till gymmet. Hon ville ha min hjälp att lägga upp en nybörjarstrategi för löpning på band.

— Fettförbränning. Det är min enda drivkraft, konstaterade hon krasst medan mamma hoppfullt tänkte: Tjejmilen!!!! Jaaaa!!!

Så fantastiskt kul när barnen ber om att få nosa på det man gillar allra bäst.

Vi sprang 4×4 min med 2 min gåvila. Vi utmanade lite extra de sista 2 minutrarna men bara så mycket att Olivia tyckte att det kändes görbart. Det gick jättebra och Olivia var nöjd med upplägget.

Glädje!
Glädje!

Resten av tiden i gymmet fokuserade vi på bålövningar och stretch. Perfekt sätt att umgås med sin stora dotter!

Söndagen bjöd på sim och babypoolplask!

2 tankar om “Träning med familjefokus

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

© Allt material tillhör Helena Nimbratt. Citera gärna om du uppger källan. Sidan är skapad av Johan Eklöf.