Helena Nimbratt

My triathlon stories

Försäkrar mitt aktiva liv

260r

En bra sak med att säsongen börjar lida mot sitt slut: nu ligger hela vintern framför oss och det innebär att det finns mängder av tid att satsa på att bygga nya bra och fiffiga muskler som förebygger belastningsskador. Jag började idag! 

 

Med varierade och genomtänkta övningar hoppas jag kunna förbättra min rörlighet, balans och stärka core och ben. Jag började redan i våras att försöka få in den här typen av träning i vardagen och nu känner jag ännu mer att det är nödvändigt att prioritera dem, det är en investering för att jag ska kunna fortsätta njuta av att utmana mig själv inom triathlon och swimrun.

För efter den här fantastiska sommaren med alla galna lopp så vet jag att jag vill bara ha mer. Mer av träningen, mer av loppen, de sociala kontakterna, fler utmaningar och jag kommer aldrig få nog av de fantastiska naturupplevelser som det här livet för med sig.

Alla övningar utfördes 2×12 reps
Utfall med hantlar
Djupa benböj utan vikter
Enbens böj med hantlar
Höftlyft med hälarna på en pilatesboll
Sidoplanka med höftlyft
Balansövning på pilatesboll
Draken
Enbensböj med kettlebellspress mixat med draken
Rodd
Latsdrag
Militärpress med hantlar
Sidolyft med hantlar
Crunches
Reverse crunches

Det är de här minnena som motiverar mig i gymmet.

Jag var så tacksam över att kroppen var med mig i mål.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

© Allt material tillhör Helena Nimbratt. Citera gärna om du uppger källan. Sidan är skapad av Johan Eklöf.