Helena Nimbratt

My triathlon stories

Min drivkraft 1

fredag

Många frågar mig: Hur hittar man lusten?

Att inspirera andra att börja träna, det vore fantastiskt! Det tycker jag och förmodligen alla som har förmånen att arbeta med träning och hälsa.
Min övertyglesle är att var och en som vill komma igång men inte lyckas – kanske du som läser det här, måste hitta sin ultimata belöning. Vad är så bra och åtråvärt att du tycker att det är värt att kämpa för och börja träna?
Hitta dina inre ”greatest hits”, ge det tid, var snäll mot dig själv och sätt upp realistiska mål som du faktiskt klarar att nå.

Min drivkraft

Exempel 1
Jag lägger gärna timmar i gymmet, till exempel för …

Lunchträning. 3 km löpning i 5:00 tempo och sen …

… 3 set rygg och axlar. Frivändningar var dagens utmaning.

att klara vardagslivet, bära och byta till sommardäck utan att känna att det är alltför tungt och besvärligt. (Visst, kläder, klackar och annat tjafs är ju så klart alltid i vägen.) Det är sååå skönt att reda sig själv och känna att kroppen orkar och är stark.

Bilstök. Ska man bära och konka själv är det lika bra att vara stark.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

© Allt material tillhör Helena Nimbratt. Citera gärna om du uppger källan. Sidan är skapad av Johan Eklöf.